1393-12-10 19:57
2699
0
11248
استاد حوزه علمیه قم:

دور کردن اقوام و خانواده ها از یکدیگر یکی از اثرات سوء فضای مجازی است

استاد حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام وطن پرست گفت: یکی از اثرات سوء فضای مجازی دور کردن اقوام و خانواده ها از یکدیگر است.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، کارگاه آموزشی پرسش و پاسخ های اعتقادی (فرق و مذاهب و فضای مجازی ) ویژه طلاب و روحانیون شهرستان آزادشهر به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری حوزه الغدیر با حضور حجت‌الاسلام عباس وطن پرست از اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجتالاسلام وطن پرست در این کارگاه آموزشی ضمن بیان مفاسد فضاهای مجازی گفت: یکی از اثرات سوء فضای مجازی دور کردن اقوام و خانواده ها از هم و نزدیک شدن به غریبه ها و افراد ناشناس است که به مرور زمان باعث فساد در جامعه خواهد شد.

وی یکی از عوامل فزونی طلاق در سالهای اخیر را رواج ماهواره و البته شبکه های اجتماعی دانست و گفت: این منابع نامعلوم در ماهواره ها و شبکه های اجتماعی باعث تردید در خانواده ها می‌شود و کانون خانواده را سست و بی اساس می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با استناد به احادیث و روایات و صریح قرآن کریم وقت را مقتنم دانست و گفت: یکی از معضلات فضای مجازی به بطالت بردن وقت و زمان است که بهترین سرمایه یک جوان و جوانیش بیهوده صرف می‌شود.

وطن پرست شایعه پراکنی را باعث بی اعتمادی مردم به مسئولین و نظام دانست و گفت: بسیاری از سایت های خبری و غیر خبری، با انتشار شایعات و خبرهای ساختگی، می کوشند بر افکار عمومی تأثیر منفی بگذارند. 

وی در ادامه به بیان ضررهای رسانه های غربی پرداخت و گفت: رادیوها، تلویزیون ها، خبرگزاری ها، روزنامه ها، مجله های خبری، ماهواره ها، اینترنت و فضاهای مجاری، هر یک به نوعی در ترویج تفکرات باطل و انحرافی فرقه ها در سطح جهان نقش دارند که البته مهم ترین هدفشان جهان اسلام است. 

در پایان جلسه حجت‌الاسلام وطن پرست به سوالات طلاب و حاضرین پاسخ گفتند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.